Hektisk måndag

Jag har kommit på en sak.

Först hade jag tänkt göra en sån där allmän blogg om mitt liv och vad jag sysslar med om dagarna. Ni vet. Men så insåg jag att jag inte är så bra på sånt. Så då kom jag på att ja! jag kan göra en konstblogg! Eftersom att jag sysslar väldigt mycket med konst (går andra året på en konstlinje på folkis (=folkhögskola) för tillfället), kan det ju vara kul att skriva om mitt arbete inom det området. Plus en massa härliga verk från min sida, såklart! Och eftersom att konst för tillfället ÄR en stor del av mitt liv, så antar jag att det blir väl som en blogg om mitt liv i allmänhet. Typ.

Nåväl, det finns inte så mycket att säga om dagens kreativa studier. Måndagar brukar vara rätt så hektiska för mig: konst fram till lunch, sen teater i en och en halv timme (vi håller på med en barnteater, "Alice i Underlandet" blir det, och jag ska spela den ständigt leende katten), sen nästan direkt efter det måste jag sticka in till stan och ha dansträning (dansar jazz). Och sen när man kommer hem runt halv nio, är man helt SLUTKÖRD. Och sen är det ju I Anneli (älskar den serien!) runt tio, och sen, ja, sen orkar man inte så mycket mer. March i säng bara!

Men ni kommer få reda på mer om mina konstprojekt i följande inlägg. Jag lovar. Och sen blir det ju som sagt var en hel del bilder med. Måste bara scanna in dem på datorn först. Tyvärr har jag ingen digitalkamera, så jag kan inte fota mina målningar och lägga upp dem. Gud, jag måste se till att införskaffa mig i en sån!

Men just nu är det att leta ljudeffekter till vårat (fåniga!) stadskonstprojekt vi gör i skolan som gäller. Det börjar bli en aning krisigt med tid, och man vill ju bli färdig innan deadline, såklart.

Så gott natt på er, vänner! Ses och hörs, efter att jag har fått mina välförtjänta timmars sömn.

//Denice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0