Den första snön

Nu är det noterat. Säsongens första snöflingor i Växjö förr den 20:e oktober. Wohoo! Jag älskar snö! Jag blir som ett litet barn så fort det är dags för den här alldeles speciella tiden på året.

Nog pratat om den lilla parentesen. Nu går vi över till konsten.

Jag tänkte lägga upp min första bild här idag, så att alla kan beskåda lite vad jag sysslar med. Den är ursprungligen tänkt som en skylt som hänger på anslagstavlan utanför mitt rum på internatet. Den föreställer min egenhändigt komponerade och påhittade karaktär Lizette, eller Lizzy, som hon mer inofficiellt kallas. Hon är så att säga mitt ödlealias (om man nu kan kalla det en ödla, vissa säger drake, men jag föredrar nog ödla personligen), om man nu kan ha nåt sånt. Ursprungsdesignen kom jag på redan nån gång på mellanstadiet (fast då existerade inte just Lizzy, utan bara rent allmänna ödlelika varelser som såg ut ungefär så här). Och med tiden ändrades utseendet allteftersom jag såg nya saker man kunde lägga till/ta bort som kunde förbättra just den här karaktären. Öron las till, de människolika fötterna byttes ut mot tassar, hår växte fram... Och här har ni då det fulländade resultatet, så som det ser ut idag.

 

//Denice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0