Plötsligt händer det!

Åh fy fan vad det blåser!! Känns som att hela huset ska trilla omkull (nä, okej då, inte riktigt, men ni fattar galoppen). Tror jag har mitt fönster öppet lite grann, för det drar lite inne på rummet. Borde nog stänga det...

Nog om det nu. Idag har det varit en fin dag på konstfronten. Jag tror jag ÄNTLIGEN börjar komma nånvart med den förbenade Ola Salo-målningen jag håller på med. Jag har haft mycket problem hittills, det kan jag säga er.

När jag skulle börja måla den precis i början, insåg jag snart att jag hade skissat upp alla propotioner nåt så in i helvete fel. T.ex. blev ögonen GIGANTISKA (jag snackar seriekaraktärsstil här), och det kanske inte passar så bra, när målet är att göra en tavla som är så lik originalfotot som möjligt. Så jag fick göra en ny skiss och mäta upp nya propotioner osv. Sjukt noggrann var jag. Men det lönade sig nog, för idag började jag då om på nytt med finliret, och började lägga dit skuggor och sådant på allvar, och höll på i nästan en hel timme och pillade med det ena ögat. Och se! det såg faktiskt vettigt ut! Gud, var glad jag blev! Och lättad. Vi får bara hoppas att det fortsätter i samma goa flow nu...

Håll tummarna!

//Denice

Kommentarer
Postat av: frida

Fan vad roligt att det blev bra! Det är så fruktansvärt tillfredställande när man känner att man faktiskt lyckats med en teckning/målning.



&det är rätt skönt med familj på besök. Det känns som en legitim orsak att inte röra en jobbrelaterad fena.

2010-11-26 @ 08:21:58
URL: http://hellomiami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0