Mycket gjort, mycket trött

Denna dag har vart hektisk. Men rolig.

Det började med premiären för vår barnteater Alice i Underlandet. Två föreställningar. En massa kids som verkligen levde sig in i framträdandet (ni vet hur otroligt överentusiastiska småungar kan vara när det gäller sånt här). Jag fick knappt en syl i vädret när jag skulle komma fram och säga min första replik, för att åhörarskaran tjöt "ALICE! ALICE! TITTA BAKOM DIG!" Men det är ju på samma sätt bara kul. Och allt som allt gick det väldigt bra, det är så tacksamt att framträda för en yngre publik (aka dagis- och lågstadieungar).

Sen bar det av hem mot skolan igen, och efter jag tagit en liten nappalur gick jag ner till källaren och satte mig i arbete. Jag - kors i taket - fortsatte med porträttet på mr. Salo. Jag måste säga att jag börjar bli RIKTIGT nöjd nu, vilket jag aldrig trodde jag skulle bli för ett relativt kort tag sen. Själva ansiktet är nästan klart nu, och då återstår bara håret och lite piff i förgrunden, sånt som inte borde ta alltför lång tid. Så, ja, jag är nöjd med dagens bedrifter. Försökte fortsätta lite med min teckning på datorn också, men då kände jag att tröttheten tog kreativitetsmusten - och lusten - ur mig.

Så nu är det nattadags, ska krypa till sängs och läsa "The way of kings". Sen imorrn är det upp med tuppen, för kl 6.55 är det julkalender för hela slanten, både klassikern (med stort K) Jul i Kapernaum, och årets... vad nu det blir för nåt.

//Denice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0